Drumuri și… călătorii

A devenit un fapt banal să urcăm în diverse mijloace de transport, pentru a ajunge la muncă sau pentru a ”face turism”. Drumurile sau călătoriile, iată două noțiuni asemănătoare, dar numai parțial, pentru că un drum este doar ”până la”, iar o călătorie pare a avea o țintă precisă și durează, cel puțin teoretic, ceva mai mult.

Și, fără să cheltuiesc multe cuvinte și timp cu aspectele lingvistice ale problemei, voi îndrăzni să trec direct la subiect: sistemele de navigație auto sunt chiar necesare, nu sunt un lux sau un moft, fiindcă drumurile parțial cunoscute ne pot juca feste, oricât de bine am sta cu orientarea și oricât de multă experiență am avea la volan. A te rătăci la volan pare acum imposibil, având în vedere posibilitățile tehnologice actuale. Nu mai departe de vara trecută. din neatenție, un coleg a continuat deplasarea spre locul unde urma să mergem, ”pentru că nu cunoștea zona”… Și, cum după semaforul respectiv urma o stradă la capătul căreia se făceau lucrări, a trebuit să facem, pe străzi laterale, cale întoarsă. După ce ne-am întors spre strada cu pricina, pe niște străzi laterale, altă dandana: sensurile de mers pe bulevardul respectiv erau delimitate, neavând posibilitatea s-o luăm în sensul dorit de noi și am mai făcut vreo doi kilometri până la un sens giratoriu semaforizat.Asta nu s-ar fi întâmplat dacă mașina colegului ar fi avut un sistem de navigație dedicat autovehiculului său.

O altă pățanie, în week-end-ul care tocmai a trecut. Am organizat cu copiii din școala unde lucrez, împreună cu alți colegi, o excursie în Cluj Napoca. În itinerar am inclus și grădina zoologică, situată într-o comună apropiată de Cluj Napoca, dar despre care nu aveam informații foarte precise. Și… ne-am rătăcit. Am scos atunci telefonul, am dat o căutare pe Google, apoi mi-a apărut că de fapt nu era grădină zoologică ci parc și că se numește ”Moara de Vânt Geko Park”. Deși șoferii celor două microbuze sunt cu experiență și cunosc bine Clujul… au ”fentat” prin altă parte, făcând în plus vreo doisprezece kilometri… Nici ei n-au avut un sistem de navigație dedicat.

Și dacă nu ai sisteme de navigație dedicate propriei mașini, există numeroase alte soluții: spre exemplu la compania Edotec , pe lângă sisteme de navigație, DVD playere universale și module GPS externe; mai puteți găsi: sisteme android auto, sisteme audio, multimedia, sisteme de securitate și parcare și elemente de conectică auto, toate accesibile online, având posibilitatea de a le achiziționa cu cardul.

Cu siguranță m-au convins, îmi voi achiziționa, alături de autoturismul foarte necesar și astfel de gadget-uri auto, care permit siguranță și confort la drum. Drum bun, călătorie plăcută!

Articol participant la SuperBlog2016

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în Personal. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Drumuri și… călătorii

  1. Pingback: SuperBlog | Proba 11. Navigați în lumea gadgeturilor auto!

Lasă un comentariu