Frumusețea la puterea .ro

A încerca să definim frumusețe, echivalează cu încercarea de a cuceri Everestul fără echipamentul adecvat de alpinist. Da, mai ales pentru că frumusețea și frumosul este, până la urmă, o apreciere atât de subiectivă, încât devine practic imposibil să dăm definiții general valabile. Așadar, nu ne rămâne decât să ne jucăm cu imaginația noastră pentru a o putea defini!

În definirea frumuseții fizice, cred că un rol important revine bagajului genetic pe care fiecare persoană îl are drept moștenire, iar celălalt element constă în atitudine. Am întâlnit destule persoane care nu ar fi participat la un concurs de frumusețe, pentru că nimeni nu le percepea a fi frumoase, dar care prin atitudine aveau acel ”vino încoa’” pe care nu mulți oameni îl pot avea. Suntem poate cinici, nedrepți, inumani- așadar- când stabilim standarde de frumusețe, tinzând spre un ideal pe care fără să vrem îl impunem ca o condiție sine qua non asupra aspectului exterior al semenilor noștri.

Dar, mai mereu în fața noastră, a bărbaților (mai mult sau mai puțin puternici) a apărut ea, femeia pe care unii o consideră ”un rău necesar” (târziu, fraților, târziu!), sau o formă de completare a propriei personalități. Desigur, rolul femeii în societatea românească l-am mai dezbătut aici, dar despre ceea ce înseamnă feminitatea și femininul, parcă mi se pare mai greu. A cunoaște secretul frumuseții companioanelor noastre e chiar un sacrilegiu! Păi, dacă e secret! Și, acum fără falsă modestie, expresia ”româncă frumoasă” a devenit chiar un pleonasm. 🙂

Există și tradiții în desăvârșirea frumuseții. Dacă mă refer la ”Farmec”, o companie românească cu tradiție în România, o companie care nu a neglijat niciodată nevoile reale ale femeilor, făcând uneori abstracție de ”trendul” pieței, dar propunând mereu produse care oferă soluții pentru cele mai diverse probleme ale sănătății tenului, părului sau corpului. Fără o experiență clară în domeniu și fără cunoașterea tuturor nevoilor reale de păstrare și îngrijire a frumuseții, cred că orice demers de promovare a unor produse poate eșua lamentabil…

Iar frumusețea pe care o invoc, mă înconjoară zi de zi, fiindcă muncesc în compania unor persoane deosebite, mereu fermecătoare și mai ales harnice:

Colegele mele 1

Colegele mele 2

Comentariile le primesc doamnele, eu doar constat… Și să n-o uităm pe draga mea soră:

Sorella1

Sora mea!

Ei da, toate  acestea înseamnă frumusețe la superlativ! Îndrăzniți să mă contraziceți?

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în cultural, Personal, Social și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu