Mesajele pe care le-am înțeles (eu), din cadrul ”(mega)Congresului” U.S.L

Scena politică autohtonă ne determină, parcă, să fim precum personajele din Moromeții lui Marin Preda, iar apropierea alegerilor ne creează impresia că ”timpul nu mai avea răbdare”. Lupta politică redevine ascuțită, plină de accente paroxistice, încrâncenarea, vehemența și aroganța par a fi cele mai ”la modă” nuanțe a discursului politic.

Congresul Uniunii Social- Liberale mi-a dat senzația unei serbări avant la lettre a victoriei în alegerile locale și generale ce vor avea loc în acest an. Demonstrația de forță, prin numărul de participanți și prin forma și fondul discursurilor liderilor marcanți ai U.S.L., mi-au accentuat impresia că scopul Congresului a fost acela de a transmite mesaje către electorat, că e doar o chestiune de timp și nu de acțiune sau de viziune în privința câștigării alegerilor, iar politicienii din actuala putere vor trebui să accepte situația că în curând vor intra în opoziție și că le va fi imposibil să-și realizeze proiectele.

Ei bine, mesajul Congresului poate deveni foarte periculos chiar pentru emitenții acestuia, deoarece deși va demobiliza o parte a electoratului P:D.L., acesta va demobiliza și o parte (mai mare sau mai mică) a electoratului U.S.L., creând impresia că sunt deja câștigători. În aceeași notă, repetarea obsesivă și delirantă a faptului că nu va exista nici o colaborare cu P.D.L. sau cu aliații acestui partid din actualul Guvern, mă determină să am îndoieli serioase în privința veridicității acestei afirmații. Cele trei partide au colaborat, două câte două, unele contra celorlalte, prin alianțe pre- și postelectorale, care s-au schimbat destul de repede: 2004-2007 Alianța DA (PNL+PD); 2007-2008, PNL cu PSD susținere în Parlament pentru Guvernul Tăriceanu din partea PSD; 2008-2009, ”Marea Alianță” PDL+PSD; 2009 alianță electorală PNL + PSD în turul al doilea la alegerile prezidențiale; 2011 formarea alianței U.S.L.

Se vede clar că mesajul nu poate fi unul îmbucurător pentru populație, ci este doar un mesaj pentru umflărea mușchilor în public. Pe mine, simplu cetățean, fără pretenții și aspirații foarte mari de la vreun politician, sau de la clasa politică în ansamblu, chiar nu mă interesează cine va câștiga aceste alegeri... Mă interesează ce va fi după. Ori a bâigui mereu despre ceva ce acum e rău și într-un oarecare viitor va fi bine nu mă convinge. Suficiența și aroganța anumitor discursuri, îmi dă senzația că U.S.L. se pregătește să guverneze cam se una singură, la fel ca actualii guvernanți, fără un dialog politic, fără posibilitatea unei viitoare opoziții de a-și regăsi vocea într-un posibil proiect național și exercitarea controlului parlamentar asupra unor structuri de putere în Stat. În plus, nu prea văd o mișcare masivă și coerentă a societății civile spre U.S.L., ceea ce înseamnă că noua construcție politică nu își propune foarte concret un dialog fructuos cu societatea civilă și nici nu prea încurajează acțiuni menite să producă renașterea unei societăți civile autentice.

Oricât de favorabilă ar fi conjunctura socială și tendințele populației în opțiunile de vot pentru câștigarea alegerilor, cred că liderii U.S.L. mai au mult de muncit să mă convingă pe mine, simplu cetățean. Nu știu ce gust poate avea mirajul puterii, încât să transforme atâția oameni în sclavii propriilor lor fantasme, dar eu cred că ori ne îndreptăm spre un alt tip de regim politic, ori eu nu mai înțeleg nimic! Să mă fi înșelat, totuși?

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în cultural, politic, Social și etichetat , , , , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Mesajele pe care le-am înțeles (eu), din cadrul ”(mega)Congresului” U.S.L

  1. S.TOP zice:

    De fapt a fost un spectacol de un grotesc absolut prin declaratii si gesturi menite sa indeparteze de la urne electoratul indecis care nu poate fi controlat, si a fost un „Quo erat demonstrandum” pentru proprii alegatori.Fa un calcul. din 30% totalul alegatorilor ce merg la vot care e in fapt totalul USL pentru a cistiga.(cu voturi cumparate in mare parte)

    • Ciprian Bojan zice:

      A fost un stângu-n dreptu’, cu autoaccidentare și cu cerere spre arbitru pentru a da cartonaș roșu adversarilor… 😉

Lasă un răspuns

