România politică sau precaritatea ideii de democrație

AVERTISMENT (în loc de preambul).Suntem martorii unor fenomene față de care ar fi bine să avem o atitudine fermă, altfel riscăm să devenim masă de manevră pentru niște indivizi care nu merită altceva decât oprobiul public!

Tabloul politic din România pare desprins mai degrabă dintr-un scenariu de film comic (e vorba de o comedie neagră, de fapt) în care personajele principale au menirea de a ignora tot ceea ce poate fi uman, firesc și logic, tocmai fiindcă flutură astfel de sloganuri care se referă la lucruri umane, firești și logice. Nu cred că trebuie să mai mire pe nimeni că ipocrizia a devenit o virtute, prin care se demonstrează că ”scopul scuză mijloacele”…

În România se întâlnește (teoretic) o democrație reprezentativă, prin care cetățenii  își încredințează (tot teoretic) interesele unor reprezentanți aleși prin vot la nivel central sau local. Pe de altă parte în momentul actual sunt înregistrate un număr de 23 de partide și formațiuni politice, care în mod teoretic au doctrine și orientări din cele mai diverse, acoperind în întregime tot spectrul politic cunoscut până în zilele noastre.

Dar ce putem constata în schimb? Democraţia pentru cetăţean durează din momentul în care primeşte un buletin de vot, până în clipa când introduce acel buletin de vot în urnă… În rest au grijă cei care “se aleg”, ca interesul cetăţeanului să fie “aranjat”…

Pe de altă parte, în România există, cu adevărat, doar două orientări politice: ”noi și ai noștri”, câtă vreme sunt unii sau alții la putere și ”vai, ce nesimțiți sunt ăștia cu bieții cetățeni” câtă vreme (cam tot aceleași personaje) se află în opoziție…

În rest, e simplu, guvernarea are un tipar bine stabilit:

  1. Persoanele cu foncţii publice, organizează licitaţii cu dedicaţie
  2. Banii din profitul, destul de uriaş, al afacerilor cu statul, se introduc în visteria partidului, ca donaţie. Astfel firma câştigătoare va fi mereu câştigătoare, fiindcă… aşa stă treaba…
  3. Şefii “deconcentratelor” sunt cei care pot face în aşa fel încât firma câştigătoare să rămână aceeaşi… deci o “mică recompensă” sunt convins că primesc şi ei…

Deci: VOTAȚI!(???)

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în cultural, politic și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la România politică sau precaritatea ideii de democrație

  1. rusbianca zice:

    Eu am votat o singura data in viata mea si am zis ca nu mai repet….e cam inutil…

  2. Ca orice cetatean cu drept de vot am fost la toate alegerile, si nu am votat niciodata cu partidul care s-a format din PCR. Acum sunt in dilema, ca PNL e de dreapta, PSD e de stanga. Cu cine sa votez?

  3. Moi zice:

    Eu as cam vota dar inca nu prea am cu cine.

  4. Codrut Sabau zice:

    da pai Bianca si eu tot o singura data am votat petru ca doar o singura data am prins sa votez:P, dar eu zic ca nu e bine sa spunem ca e inutil sa votam, noi ca toti romani ar gandi asa atunci la urmatoarele alegeri am avea ca presedinte un UNGUR, si apoi vom zice „acum le-am vazut pe toate ” eu voi vota de fiecare data cnd voi avea ocazia pentru ca desi nu fac o diferenta mare prin votul meu dar macar o fac fie ea cat de neinsemnata

  5. Pingback: Romania politica sau precaritatea ideii de democratie

  6. Codrut Sabau zice:

    :)) si ce s-a schimbat?

  7. Ciprian Bojan zice:

    Tocmai că nu s-a schimbat nimic…

  8. Codrut Sabau zice:

    🙂 mdah mai din pacate cam asa e, probabil suntem prea putini cei care gandim asa sau au gandit asa

  9. Ciprian Bojan zice:

    @nelucrăciun. Păi io zic să pui de o dictatură, să nu mai înjurăm pe „ăia”, ci doar o singură persoană.

  10. Codrut Sabau zice:

    nelucraciun, orice consecinte vin ca urmari a unui „eveniment” .
    Sa nuneste cred io „cauza si efect”

  11. Angelina Freemanz zice:

    Pentru el exista doar un singur partid revoluționar al săƒu doar o singur㠃revoluție doar o singurムmetodă bolșevicăƒ.

Lasă un răspuns

