UN AN FĂRĂ FUMAT, UN AN DE LIBERTATE! SE POATE!

Preambul

Mi-am înnebunit prietenii de pe ”feizbuc” cu o numărătoare inversă cu care am început luni, 5 septembrie, fără să le spun despre ce e vorba. Se tot străduiau să ghicească ce semnificație are acea numărătoare inversă, cel mai adesea crezând că număr zilele până începe școala, da’ acelea nu se numără, ci numai zilele până la week-end-uri sau vacanțe! 😉 😛 😆

__________________________________________________

Acestea fiind zise, iată că mărturisesc cu voce tare: azi se împlinește un an de când nu mai fumez și mă simt un om liber! Da, vă puteți lăsa de fumat! Eu am făcut-o, fără medicamente sau alte surogate pentru țigări sau nicotină, doar cu gumă de mestecat și, recunosc, multe, multe dulciuri, în special bomboane mentolate.

Recunosc, în acea perioadă fumam țigări electronice și chiar în acea sâmbătă s-a stricat încărcătorul. Atunci s-a declanșat în mine hotărârea de a nu mai cheltui nici un ban pe produse care îmi aduceau numai dependență. A doua zi am plecat la pescuit, unde am întâlnit fumători pe care îi cunoșteam. Între fumători există acea solidaritate de a cere și a oferi țigări, dar eu n-am cerut!

Se poate, dragi prieteni! Se poate renunța la fumat, decizia e în voi și vă aparține. Și să știțiîncă mă tentează, îmi provoacă plăcere amintirea țigărilor și a fumatului, dar știu că nu e decât un viciu, iar dacă sunt mai necăjit mai știu că dacă fumez o țigară problema mea nu va dispare!

Update: Știu că n-aș fi reușit acest lucru fără ajutorul lui Dumnezeu, căruia îi mulțumesc!

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în cultural, Personal, Social și etichetat , , , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la UN AN FĂRĂ FUMAT, UN AN DE LIBERTATE! SE POATE!

  1. Moi zice:

    Felicitari pentru pasul pe care ai reusit sa il faci ,pentru vointa si curaj caci orice dependenta este dificil de abolit.

  2. dagatha zice:

    Bravoooooooooooooooo!!!!
    La al doilea an sarbatorim cu un tort, nu?
    Să dea Dumnezeu să fie așa cum ți-ai propus de acum înainte.
    Nu știu cum e să te lași. Eu nu m-am apucat niciodată :-))) dar banuiesc că e un sentiment victorios 🙂

    • Ciprian Bojan zice:

      Știi că nu-mi place să mă laud, aici vreau să dau doar un exemplu că SE POATE să încurajez cât mai multe persoane să facă asta!
      Da, e o victorie, dar nu în urma unui război în care există vreun învins, vreun înfrânt, ci numai învingători! Astfel e un sentiment mult mai frumos! 🙂

  3. dagatha zice:

    nu e laudă de sine, dar e demn de lauda altora 🙂

  4. Felicitari pentru site. Ati castigat un cititor.

  5. Ciprian Bojan zice:

    Mulţumesc, a spune ceea ce gândim e un lucru normal şi firesc. Bine ai venit! 🙂

  6. Irina Toma zice:

    ” Eu am făcut-o, fără medicamente sau alte surogate pentru țigări sau nicotină, doar cu gumă de mestecat și, recunosc, multe, multe dulciuri, în special bomboane mentolate.

    Recunosc, în acea perioadă fumam țigări electronice…”
    Cum adica fara surogate dar totusi cu tigari electronice?…..

    • Ciprian Bojan zice:

      Păi simplu: țigările electronice nu sunt foarte diferite de cele clasice, dar sun mai puțin nocive. Diferența e că în loc de fum inhalam aburi de nicotină. Ce vreau să spun este că în momentul în care m-am lăsat de fumat aveam cam 5 țigări clasice undeva… unde încă mai sunt. Și NU M-AM ATINS DE ELE!

  7. Bravo Bobane! Undeva – prin cartea prorocului Isaia – stă scris aşa: ” Dai voinţă, iei putere! Dumnezeu să te întărească!

  8. Ciprian Bojan zice:

    Radule, şi tu ai trecut prin asta, ştii bine: Doar Dumnezeu ne-a ajutat! Merităm noi oare ajutorul Lui?

    • Aşa este. Dumnezeu este cel care ne întăreşte. Nu merităm nimic bun din partea Lui, însă cât timp Hristos stă încă în agonie pentru noi şi pentru umanitate (B. Pascal) avem posibilitatea să-i cerem ajutorul.

  9. Lumy zice:

    Bravo! puternic e cel care se stapaneste pe el insusi.

    • Ciprian Bojan zice:

      Nu cred că aș fi putut fără ajutorul lui Dumnezeu! Și nu merit felicitări, Lumy! Ba chiar mă poți certa că am fumat așa de mult… 😀

  10. Codrut Sabau zice:

    HMMM… Fumatul…. problema la fumatorii care spun ca incearca sa se lase de acest viciu nu e aceea ca „nu pot” este aceea ca defapt intrun colt al minti este un mare „NU VREAU” pentru ca, daca vrei Dumnezeu te ajuta SA POTI!!! Felicitari intradevar o realizare demna de lauda!!!

  11. ionut zice:

    Incearca cu cea mai usoara metoda de a te lasa de fumat, eu am reusit si multi altii au facut-o deja. Trebuie doar sa asculti un audiobook gratuit la adresa:
    http://easywaytostopsmoking-poney.blogspot.com/
    si sincer nu iti mai trebuie sa pui tigara in gura niciodata.

    • Ciprian Bojan zice:

      Tocmai ce ziceam că NU MAI FUMEZ 😀 și că asta mă face mai liber! Voi recomanda link-ul altor persoane! Mulțumeeesc! 😀

  12. rusbianca zice:

    Bravo, felicitari! Unde exista vointa indejunsa, se poate!

Lasă un răspuns

