Concluzia după alegerile parțiale din 21 august 2011: „Stimați cetățeni, din banii dumneavoastră, noi ne-am gândit să vă facem un mic cadou. Votați-ne pe noi!” Bleah!

Alegerile parțiale care au avut loc duminică 21 august, dar mai ales rezultatele obținute la aceste alegeri, au scos în evidență, fără drept de apel, tipologia alegătorului din cele două colegii uninominale.

În colegiul 2 Maramureș, avem de-a face cu un electorat cu un nivel de trai aflat în apropierea mediei pe țară, cu un nivel de educație în care majoritatea cetățenilor au studii medii, dar mai ales cu numeroase persoane care au fost și poate încă mai sunt plecate la muncă în străinătate. Este un electorat mai pretențios, greu de manipulat, dovadă și participarea la vot, care a fost de doar 28,36 %.

În colegiul numărul 6 din Neamț, avem de a face cu un electorat aflat sub nivelul mediu de trai pe țară, cu o populație rurală numeroasă, majoritatea cetățenilor neavând studii medii sau superioare. Prezența la vot acolo a fost de 55,88 %, un procent oarecum surprinzător având în vedere miza destul de scăzută a acestor alegeri.

N-am să comentez rezultatele alegerilor, în schimb am să comentez reacțiile politicienilor de după aflarea rezultatelor. Opoziția acuză faptul că în colegiul numărul 6 din Neamț, s-ar fi produs niște fraude și s-ar fi oferit mită electorală. Puterea jubilează, fiindcă rezultatele acestor alegeri nu confirmă cifrele din sondajele de opinie.

Cât despre cetățeni? Dumnezeu cu mila! Ce mai contează ce vor cetățenii?! Alea iacta est, catindații devin aleși și vor juca, nu după cum le cântă cetățenii, ci după cum le cântă șefu’ dă partid (și de stat- dacă e cazul 😉 )!

Iată că singurul lucru care-i mai îndeamnă pe cetățeni să meargă la vot, este acel ”ceva” care îl primesc de la ”ăia cu alegerile”. Mulți habar n-au ce votează, de ce votează și mai ales cu cine votează! Ceea ce nu știu acei cetățeni este că atențiile primite sunt tocmai din banii pe care îi dăm noi, cu toții din taxe și impozite, adică și banii domniilor lor, care printr-o formă mai simplă sau mai complexă ajung să devină mită electorală!

Ce hal de țară e asta, în care pentru că îmi dă cineva, ceva din banii mei, să mai aștepte să-l votez?! (Inițial acesta aș fi vrut să fie titlul articolului, dar… l-am schimbat în ultimul moment)

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în cultural, Personal, politic, Social și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Concluzia după alegerile parțiale din 21 august 2011: „Stimați cetățeni, din banii dumneavoastră, noi ne-am gândit să vă facem un mic cadou. Votați-ne pe noi!” Bleah!

  1. Iasi zice:

    Buna ziua
    Va scriu in legatura cu un schimb de linkuri – 3 way link exchange – in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://iasi-lantul-amintirilor.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Anunturi Iasi
    Astept raspuns de la dumneavoastra indiferent daca acesta este pozitiv sau negativ. In caz ca sunteti de acord trimiteti-mi titlul pe care il doriti si linkul
    O vara placuta va doresc.

    • Ciprian Bojan zice:

      Mi-ai mai scris odată și cred că răspunsul a fost elocvent. NU MĂ INTERESEAZĂ!!!
      Și de azi înainte:
      ”Forever spam, you gonna be.
      forever spam”!
      Hai Pa!

  2. Acorda un vot pentru ROMANIA ! INSCRIE-TE apoi si ajuta ! Nu dureaza mult !!!
    A inceput editia pe 2011 a Webit Digital Influence Project !
    Echipa Romaniei, din care cu mandrie fac si eu parte, incepe sa se mobilizeze pentru un rezultat cat mai bun.
    Anul trecut am reusit impreuna sa ducem Romania pe locul II in topul influentei online, dupa Bulgaria, tara organizatoare…
    Mult succes ROMANIA !!!
    http://bit.ly/an3V73

Lasă un răspuns

