Astăzi

Astăzi nu am nici un motiv să mă bucur! Nimic din ceea ce mă înconjoară sau din ceea ce reprezint eu, ca fiinţă umană, nu are darul să mă bucure. Din contră, încep să înţeleg din ce în ce mai puţin din ceea ce se întâmplă, în loc de răspunsurile pe care le caut atât de asiduu se nasc alte şi alte semne de întrebare, totul parcă se prăbuşeşte peste mine, sufocându-mi şi ultima picătură de energie pe care o mai am…

Şi eu spuneam cândva că „viaţa e frumoasă”, dar am ajuns la concluzia că viaţa nu e decât un şir de iluzii şi de promisiuni viitoare în care nu mai am de gând să mai cred! Acel „mâine”, devenit promisiune a unei izbăviri de suferinţă, indiferent de ce natură, a devenit pentru mine un nonsens, fiindcă veridicitatea sa, iată, nu s-a verificat sub nici o formă.

Ştiu, mulţi dintre Dumneavoastră îmi veţi spune că hulesc împotriva lui Dumnezeu, că trebuie să mă bucur pentru darurile pe care le-am primit! Eu am renunţat să-I cer Atotputernicului îndurare, am decis să-i cer doar să mă pedepsească, pentru fiecare lucru pe care-l fac sau spun, să adune, acolo, la cartea Sa toate faptele pe care le-am săvârşit şi să nu uite să-mi dea mai mult decât voi putea îndura, ca să-L pot lăuda aşa cum se cuvine!

Mă înspăimântă răceala oamenilor, frica lor de a avea sentimente, de a privi dincolo de propriul „eu”, căutând mereu în ceilalţi o copie a propriei persoane, fără a încerca măcar o clipă, să descoperim pe ceilaţi aşa cum sunt ei. Mereu, în nebunia noastră, aspirăm la lucruri efemere, crezând că bucuria, dragostea sau fericirea ne sunt predestinate şi că vor veni de la sine… Doamne, cât putem fi de nebuni!

Singurele lucruri care mă mai consolează, atunci când am posibilitatea să le văd, să le simt, sunt zâmbetele şi plânsetele copiilor. Sunt singurele lucruri cu adevărat autentice. Pentru acele sufleţele mici, Binele şi Răul sunt clar definite, bucuria şi tristeţea lor sunt cu adevărat sincere şi ne cer atât de puţin ca să-i putem face fericiţi…

În acest articol găsiţi doar o părere personală, bazată pe experienţa mea de viaţă şi atât! Dacă experienţa Dumneavoastră vă spune altceva, urmaţi-vă destinul!

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în Personal. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.