Titularizare 2011. Ce facem stimaţi colegi? Nişte sfaturi utile pe viitor

Ştirile alarmante, mai mult sau mai puţin jusificat, despre rezultatele la concursul de titularizare în învăţământ, în anul de graţie 2011, m-au făcut curios, să văd ce, cum, dar mai ales de ce? Mi-am zis: cine ştie cu ce subiecte i-o fi blagoslovit pă bieţii mei colegi „ăştia” de la minister.

Mda… Şi m-am uitat. Pe domeniile istorie sau geografie, pe care am ceva competenţe şi cunoştinţe am constatat că subiectele au fost accesibile. Păi subiectul de metodică putea fi făcut perfect: să elaborezi un test, care testele astea abundă pă net, trebuie doar să mai ştii niţică teorie.

Subiectele de specialitate… Pfoaiiiiii! Le mâncam şi mai ceream şi supliment: mură-n gură. Phăi când am observat la rezultatele de la examen note de 2 sau 3, la persoane care au ceva vechime în învăţământ, grade şi tăte celea, cum să nu te-apuce bâţu’??? Păi, dragi colegi, anii ăia petrecuţi la catedră, ce le-aţi predat pruncilor? Examenul n-a constat în alte subiecte, decât exact în ceea ce se predă la clasă! Ce scuze există???

Fără să mă laud, la examenu’ ăsta, cu un pic de concentrare, luam un 7 aşa pe neînvăţate! Am mai făcut asta prin 2005, când puteam merge pe continuitate, da’ eram curios ce se dă la examen şi am luat 7,45 fără să citesc altceva decât despre partidele politice din România secolului XIX şi din perioada interbelică…

La rubrica sfaturi spun următoarele: ÎNTOTDEAUNA SĂ REZOLVAŢI PRIMA DATĂ SUBIECTUL DE METODICĂ!!! De acolo ies 3 puncte garantat, cu unul din oficiu 4. La celelalte subiecte, refuz să cred că nu se pot lua alte 3 puncte din 6! Deci anii aceia de facultate şi de la catedră, nu se poate să fi trecut pe degeaba, fără să fi rămas cu ceva! Sunt lucruri învăţate şi pe care noi trebuie să îi învăţăm pe copii!

Stimaţi colegi, meseria asta de profesor sau învăţător sau educatoare trebuie să ne impună o prestanţă. Că unii aţi absolvit la stat sau la privat, n-are importanţă! Cred că examenele pe care le-aţi susţinut în facultate au avut şi o anumită încărcătură ştiinţifică, altfel NU AVEŢI NICI UN DREPT să vă plângeţi că examenul de titularizare a fost greu! Dacă v-aţi luat licenţa cu copy, şi dacă aţi crezut cumva că asta ţine toată viaţa, nu vă plâng de milă!

Şi acum, spre informarea Dvs., eu am dat patru examene de titularizare: 2003 (6,80), 2004 (8,55), 2005(7,45), 2006(8,45) la disciplina istorie în judeţul Satu Mare, ca să ne înţelegem, că pot avea pretenţia să dau sfaturi şi să adresez anumite critici…

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în Personal, Social și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Titularizare 2011. Ce facem stimaţi colegi? Nişte sfaturi utile pe viitor

  1. dagatha zice:

    delăsare, nesimțire, demotivare etc., etc.
    Răspunsul ăsta îl pregătisem pentru postarea de aici: http://tink3rbe11.wordpress.com/2011/07/19/colapsul-invatamantului-2011/#comment-1055, dar între timp, mi s-a făcut și mie la fel de lehamite. Acum să m-ai reactivat…
    Ecistă mai multe categorii:
    1. profesori deveniți peste noapte profesori, din studenți mediocri care nu au avut altă opțiune după terminarea facultății, decât aceea de a preda ceva. (am auzit atât de des „motivația” asta pentru o profesie care ar trebui să însemne ALTCEVA, încât mi se face silă)
    2. profesori cu pile care nu au nimic în cap, doar în buzunar. decât că s-a întâmplat ceva de nu le-a mers de data asta.
    3. Profesori superficiali care nu dau doi bani pe ceea ce fac, au probleme cu capul sau pur și simplu nu-i duce mintea. dar în virtutea faprtului că au o diplomă, se cred îndeprățiți să participe la un concurs de titularizare. (a se vedea candidata la religie de la TEVE)
    4. Profesori care merg la noroc. Poate știu și le iese, poate nu și atuncinu-i bvai că merge suplinirea din toamnă, și așa au nevoie de oameni că nu vine nimeni să predea la Cucuieți.
    5.DAR: și profesori care au luat 10 sau aproape de 10 și nu au post, pentru că sujnt ocupate de norocoși (dintre cei de la 1 la 4) care au reușit să păcălească sistemul și și-au găsit un loc cald de unde merge leafa.
    În primul an după facultate am luat 6,75 la titularizare. Mi se pare bine pentru un absolvent proaspăt fără experiență metodică. Apoi 8,20 peste vreo 2 ani. Deci nu e atât de …imposibil.

  2. tink3rbe11 zice:

    Multumesc de link D`Agatha . Daca si pana un cadru spune ca a fost floare la ureche si a ajuns la aceleasi concluzii ca si mine inseamna ceva!Eu sunt un simplu om de rand dar uite ca pot trage aceleasi concluzii .
    Un week-end minunat !!!

    • Ciprian Bojan zice:

      Fii liniştită, nici noi, dascălii nu suntem altceva decât oameni de rând, simpli, deci nu tripli sau cvadrupli 😆

  3. Pingback: Educația sub lupă. O analiză rescrisă a situației din învățământul românesc | Blogu' care va să zică…

Lasă un răspuns

