Mă lămureşte şi pe mine cineva? Ce legătură are iepuraşu’ cu Patimile şi Învierea Mântuitorului?

Am cetit şi io vo’ câteva variante ale legendei cu iepuraşu’ de Paşti! Am înţeles că el ar fi apărut prin lumea germanică (inclusiv anglo-saxonă), fiind un simbol al primăverii, sau un animal de companie pentru o zeitate feminină, bla, bla, bla…

Da’ întrebarea mea din titlu e simplă: Ce legătură are iepuraşu’ cu Patimile şi Învierea Mântuitorului? Prin astfel de comicării distragem atenţia copiilor şi tinerilor, transformând Învierea Domnului în venirea iepuraşului… La fel cum transformăm Crăciunul din Naşterea Domnului în venirea lu’ Moş Crăciun…

În final nu vă urez doar „Paşte Fericit”, ci vă urez zile fericite pentru toate zilele pe care le aveţi de-aici înainte!

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în cultural, Personal și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Mă lămureşte şi pe mine cineva? Ce legătură are iepuraşu’ cu Patimile şi Învierea Mântuitorului?

  1. Interesanta intrebare. Chiar vreau sa aflu si eu raspunsul.
    Iti doresc un Paste Fericit!

  2. Adina zice:

    Cand eram mai micuta nu se punea problema de iepuras. Dar au aparut usor usor, la fel ca Valentine’s Day, Halloween si asa mai departe.
    Deci.. Ai cumparat cadouri? :))

Lasă un răspuns

