Pătarea memoriei lui Adrian Păunescu. Cui foloseşte?

Tocmai ne-am despărţit de marele poet care a fost, în opinia mea, Adrian Păunescu şi deja s-au şi ivit contestatari de-ai acestuia. Tipic rumâneşte, mi-aş permite să spun.

Ceea ce i se impută acestui om, a fost ataşamentul, sincer sau nu, faţă de regimul comunist şi de soţii Ceauşescu. Am şi eu o întrebare simplă, aşa pentru minţi mai odihnite, ca a mea: cine n-a crezut în Ceauşescu, mai ales după „Primăvara de la Praga” din 1968? Era vorba de un întreg popor, un întreg popor a sperat în el şi a dobândit şi destul prestigiu extern. Şi apoi, e o crimă să crezi într-un om, care a ajuns conducător de stat, chiar dacă a făcut atâtea lucruri grave sau a fost incompetent? Ce este mai grav, este că faţă de decembrie ’89 numărul celor care cred în Ceauşescu este mult mai mare!

Poate că totuşi, cea mai mare crimă a sa este faptul că a iubit acest popor şi n-a uitat să critice starea jalnică la care a ajuns această ţară. Cea mai mare vină a lui Adrian Păunescu a fost şi rămâne iubirea de ţară şi faţă de acest popor. Dumnezeu să-l odihnească şi să ne ocrotească pe noi, cei ce am rămas „vii”!

Despre Ciprian Bojan

Profesor la ţară
Acest articol a fost publicat în cultural. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

